ابعاد استاندارد کابینت ایستاده برای آشپزخانه

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید حین خرید لوازم آشپزخانه از جمله خرید کابینت، خرید سینک ظرفشویی و… دچار استرس و تنش فکری نشوید، باید به یکی از حیاتی‌ترین نکات توجه داشته باشید. شاید بسیاری از افراد به سادگی از کنار ابعاد استاندارد کابینت در آشپرخانه گذر کنند، اما باید بیان کرد توجه به این قاعده و به‌کار گرفتن ابعاد متناسب با فضای داخلی آشپزخانه می‌تواند تأثیر بسزایی در راندمان کاری شما و زیبایی محیط داشته باشد؛ چرا که هر فرد ویژگی‌های فیزیولوژیکی مخصوص به خود و هر فضای داخلی معماری خاص خود را دارد.

اهمیت آگاهی نسبت به ابعاد استاندارد کابینت

شاید در وهله اول گمان کنید کسب آگاهی نسبت به ابعاد استاندارد کابینت‌ها هیچ فایده‌ای ندارد. در واقع standard cabinet size یکی از موضوعات حائز اهمیتی بوده که تمامی طراحان و معماران داخلی برای آن اهمیت و ارزش ویژه‌ای قائل هستند. می‌توان گفت امروزه به دلیل وجود کابینت‌های متعددی از جمله کابینت های گلاس، کابینت ‌ایستاده و… میزان رعایب تناسب بین اجزای آشپزخانه از جمله کابینت می‌تواند در نتیجه نهایی تأثیر بسزایی داشته باشد.

همان طور که می‌دانید بیشترین بخش آشپزخانه را کابینت اشغال کرده و همین امر سبب می‌شود این بخش از توجه ویژه‌ای برخوردار باشد. اگر می‌خواهید به بهترین نحو اندازه‌گیری کابینت‌های خود را انجام دهید، باید بدانید که به سبب تنوع در گونه‌های کابینت هر کدام از آن‌ها روش مخصوص به خود را داشته و نباید یک روش اندازه‌گیری را برای تمامی آن‌ها تعمیم داد. اگر می‌خواهید از کمترین فضای موجود بهترین استفاده را داشته باشید، باید نسبت به اندازه‌گیری کابینت‌ها کوشا باشید تا از تمامی بخش‌های آشپزخانه به بهترین نحو بتوانید استفاده کنید.

امروزه تمامی معماران و طراحان داخلی از مسئله اندازه‌گیری و ابعاد کابینت‌ها به سادگی عبور نکرده و زمان زیادی را صرف آن می‌کنند؛ چرا که بر این عقیده باور دارند که آشپزخانه قلب و روح خانه بوده و می‌تواند احساسات و عواطف مثبتی را به افراد حاضر در خانه انتقال دهد. کابینت شما از هر نوع کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک باشد، باید ابعاد استاندارد را برای آن در نظر گرفت.

 

با کلیک می‌توانید انواع کابینت مدرن و شیک را مشاهده فرمایید.

 

تاثیر نوع کابینت در ابعاد و اندازه آن

قطعاً یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که می‌تواند برای تمامی افراد پیش آید، ارتباط بین نوع کابینت و ابعاد استاندارد آن است. از آنجا که کابینت‌ها دارای انواع مختلفی چون زمینی، دیواری و ‌ایستاده هستند، شما باید بدانید نوع کابینت‌تان از چه سبک و مدلی پیروی می‌کند تا بتوانید علاوه بر انتخاب مدلی متناسب، ابعادی استاندارد را نیز در نظر بگیرید. لازم به ذکر است به جهت تفاوت میان ساختار فضای داخلی منازل نمی‌توان ابعادی یکسان را برای تمامی کابینت های ‌ایستاده، زمینی یا دیواری در نظر گرفت؛ چراکه استاندارد هر آشپزخانه می‌تواند با مساحت آن دچار تغییر شود. اگرچه ممکن است حین خرید کابینت با قیمت کابینت نسبتاً زیادی مواجه شوید، اما باید بدانید که تمامی افراد فعال در این حیطه از تمام دانش خود در این زمینه کمک می‌گیرند تا نتیجه کار، برای شما نتیجه‌ای مطلوب و متناسب شود.

اندازه استاندارد کابینت ایستاده

همان طور که پیش‌تر بیان شد به دلیل وجوود تنوع بالا در کابینت‌ها، ابعاد نیز دستخوش تغییرات خواهد شد. برای مثال در کابینت‌های ‌ایستاده یا به اصطلاح سوپری، کابینت همانند یک کمد عمل کرده و می‌تواند فضایی از کف زمین تا بخش انتهایی سقف را اشغال کند. از آنجا که این کابینت کاربرد‌های متعددی در صنایع مختلف از جمله قنادی، سوپر مارکت، استفاده خانگی و… دارد، باید تعداد طبقات و قفسه‌های متعددی را به منظور دسترسی آسان و قرارگیری حجم زیاد وسایل در آن در نظر گرفت. این کابینت می‌تواند از جنس کابینت ام دی اف، کابینت ممبران و… باشد. در نظر داشته باشید که جنس آن در ابعاد کابینت تاثیرگذار است.

بر اساس نظرات افراد فعال در این حیطه می‌توان کابینت‌های سوپری یا ‌ایستاده را همان کابینت مدرن در نظر گرفت؛ چرا که ساختار آن‌ها شبیه به یکدیگر است. البته در این میان کابینت‌های زمینی نیز وجود دارد که باید از سطح زمین حدوداً ۹۰ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشند. این امر علاوه بر زیبایی می‌تواند تأثیر بسزایی در میزان فضای داخلی کابینت داشته باشد.

عرض کابینت زمینی ۳۰ – ۴۰ – ۵۰ – … – ۱۲۰ سانتی متر

عرض کابینت دیواری ۳۰ – ۴۰ – ۵۰ – ۶۰ – … – ۱۲۰ سانتی متر

عرض کمد ۳۰ – ۴۰ – ۵۰ – ۶۰ – … – ۱۰۰ سانتی متر

حداقل عرض سطح میز کار 45/7 سانتی متر

عمق کمد 60 سانتی متر

عمق کابینت زمینی ۵۵ – ۶۰ سانتی متر

عمق کابینت هوایی ۳۰ – ۳۵ – ۴۵ سانتی متر

عمق صفحه روی کابینت ۶۰ – ۶۵ – ۷۰ سانتی متر

کابینت زیر سینک ظرفشویی ۹۰ – ۱۰۰ – ۱۲۰ سانتی متر

ارتفاع کابینت زمینی ۷۰ – ۷۲ – … – ۷۶ سانتی متر

ارتفاع کمد ۱۸۰ – ۲۲۰ سانتی متر

ارتفاع استاندارد کابینت دیواری ۵۰ – ۷۰ – ۹۰ سانتی متر

ارتفاع سطح روی کابینت زمینی از کف 86 سانتی متر

ارتفاع پاخور ۱۰ – ۱۲ – ۱۴ – ۱۸ سانتی متر

ارتفاع کابینت دیواری از زمین 135 سانتی متر

ارتفاع سطح روی پیشخوان از زمین ۸۹ – ۹۱ سانتی متر

ارتفاع از روی پیشخوان تا سطح زیر کابینت دیواری 45/7 سانتی متر

حداکثر ارتفاع طبقه کابینت دیواری برای مونث 175 سانتی متر

حداکثر ارتفاع طبقه کابینت دیواری برای مذکر 183 سانتی متر

محدوده بحرانی پیشخوان کار حداقل 45/7 سانتی متر

ارتفاع سطح روی میز کار برای کار در حالت نشسته 81 سانتی متر

همان طور که بیان شد به دلیل وجود کابینت‌های متعدد از جمله کابینت های گلاس، کابینت نئوکلاسیک و… نحوه اندازه‌گیری و ابعاد کابینت‌های زمینی، هوایی و‌ ایستاده متفاوت است. در نتیجه شما می‌توانید با بهره‌گیری از کمک و مهارت فردی حاذق و با تجربه در این زمینه، خواسته خود را بیان کرده و پس از انجام مراحل مورد نیاز نتیجه مطلوب را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید نتیجه نهایی باب میل‌تان شود باید نسبت به اندازه‌گیری تمام ابعاد‌های کابینت کوشا باشید. ابعاد کابینت و فاصله عمودی و افقی میان آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند در نمای نهایی کار نقش بسیار مؤثری را ایفا کند.

 

با کلیک بر روی لینک از قیمت کابینت های گلاس مطلع شوید و مدل‌های متفاوت آن را مشاهده فرمایید.

 

سخن پایانی

قطعاً علاوه بر استفاده از بهترین تجهیزات در فضای آشپزخانه، باید به رعایت تناسب و اندازه میان آن‌ها نیز توجه داشت؛ چرا که عدم تناسب میان این اجزا می‌تواند در نگاه اول سبب دلزدگی شما شده و از جذابیت فضای داخلی آشپزخانه بکاهد. از آنجا که بیشترین بخش هر آشپزخانه را کابینت‌های آن تشکیل می‌دهند، باید نسبت به تناسب و اندازه آن‌ها دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید تأثیری مثبت و مستقیم را در دکوراسیون آشپزخانه خود مشاهده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید