راهنمای خرید سینک ظرفشویی مناسب انواع کابینت

فهرست مطالب

آشپزخانه قلب و روح خانه است و افراد حین خرید تجهیزات آن از جمله خرید کابینت، خرید سینک و… دقت بسیار زیادی را به خرج می‌دهند. از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از کابینت‌ها از جمله کابینت ممبران، کابینت کلاسیک، کابینت ‌های‌گلاس و… وجود دارند، شما باید حین خرید اجزای آشپزخانه از جمله سینک به این نکته توجه نماییدکه میان این وسیله کاربردی و سایر تجهیزات موجود در فضای آشپزخانه هماهنگی وجود داشته باشد.

انواع سینک ظرفشویی

امروزه به‌دلیل تعداد بسیار بالای کابینت‌ها، تولید‌کنندگان سینک ظرفشویی به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر از تجهیزات آشپزخانه از جمله سینک ظرفشویی، این کالا را براساس طراحی و متریال‌های مختلف تولید کرده‌اند. اگر قصد دارید تا نوع متناسب سینک ظرفشویی و کابینت‌های منزل خود را بیابید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

• اگر قصد دارید تا با پرداخت مبلغی بسیار مناسب کالایی ماندگار و بادوام را تهیه نمایید، توصیه می‌شود که سینک ظرفشویی استیل ضدزنگ را مد نظر داشته باشید؛ چراکه این سینک علاوه‌بر برخورداری از طرح‌های مختلف می‌تواند با تمامی کابینت‌ها هماهنگ شده و نمای زیبایی را ارائه دهد.

 

اگر به دنبال تعویض و خرید کابینت آشپزخانه خود هستید کلیک کنید.

 

• اگر قصد دارید که حین شست‌وشوی ظروف صدای بسیار کمی ایجاد شود، قطعاً گزینه متناسب با شرایط شما می‌تواند سینک ظرفشویی چدنی باشد. اگرچه حین تولید این نوع سینک چدن به کار رفته و همین امر سبب افزایش وزن آن شده است؛ اما قطعاً مزایای آن نسبت به این عیب در ارجحیت قرار دارند.

• اگر فضای آشپزخانه شما ترکیبی از فضای مدرن و کلاسیک است، می‌توان به شما استفاده از سینک ظرفشویی کامپوزیتی (گرانیت) را پیشنهاد داد؛ چراکه متریال تشکیل‌دهنده آن گرانیت و کوارتز بوده که در میزان ارزش و همچنین دوام آن تأثیر بسزایی داشته‌اند.

• اگرچه امروزه با روند صعودی قیمت کابینت مواجه هستیم؛ اما می‌توان با استفاده از تجهیزاتی چون سینک ظرفشویی سنگی و کابینتی هم‌تراز آن، زیبایی آشپزخانه را تکمیل کرد. لازم به ذکر است که این نوع سینک به علت کاربرد سنگ‌های مختلف چون سنگ مرمر، سنگ کورین و سنگ صابونی توانسته قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای مخاطبان خود ایجاد کند.

• بسیاری از افراد به آشپزخانه‌های مدرن و مینیمال علاقه دارند و از کابینت MDF یا کابینت مدرن استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزء این قشر از افراد هستید، قطعاً سینک آشپزخانه سرامیکی به‌دلیل نمای بی‌نظیر و جلای چشمگیر خود می‌تواند گزینه‌ای بسیار مطلوب باشد.

• سینک ظرفشویی شیشه‌ای امروزه به‌دلیل معایب خود از جمله امکان تمیزی سخت، حساسیت بالا برای نگهداری و… کاربرد زیادی نداشته و شما می‌توانید آن را در بخش‌هایی چون هتل‌ها، خانه‌های لوکس و… مشاهده نمایید.

• اگرچه امروزه سبک زندگی به سمت مدرن شدن پیش می‌رود؛ اما همچنان افرادی هستند که به سبک قدیمی و سنتی علاقه دارند. اگر شما نیز همچنان به سبک قدیمی علاقه‌مند هستید، می‌توانید برای منزل خود از سینک ظرفشویی مسی استفاده کنید.

شاید برای شما نیز جای تعجب باشد که چرا نحوه طراحی و نصب سینک‌های ظرفشویی متنوع است. در واقع باتوجه به تنوع متریال به کار رفته در این کالا باید این نکته را در نظر داشت که نحوه نصب هر کدام مجزا بوده و نمی‌توان شیوه‌ای یکسان را برای تمامی آن‌ها به کار گرفت.

• یکی از روش‌هایی که امروزه علی‌رغم قیمت نسبتاً بالای خود طرفداران بسیار زیادی دارد، سینک ظرفشویی توکار است. این سینک به سبب ظرافت حین نصب و عدم وجود لبه یا برآمدگی توانسته در میان افراد خانه‌دار به جایگاه مطلوبی دست یابد.

• اگر قصد دارید تا با پرداخت هزینه‌ای ارزان‌تر سینک خود را در محدوده مورد نظر نصب کنید، می‌توانید از سینک ظرفشویی روکار استفاده نمایید. لازم به ذکر است که به جهت فاصله میان سینک و بخش‌های کابینت، ممکن است تمیزی و نگهداری آن کمی دشوار باشد.

• شاید شما نیز امروزه با خانه‌های کوچک برخورد کرده باشید! در واقع امروز کم بودن مساحت منازل محدودیت محسوب نشده و شما می‌توانید با استفاده از امکاناتی چون سینک ظرفشویی آشپزخانه مدل پیشخوان، این کمبود فضا را به بهترین شکل جبران کنید.

• سینک‌های ظرفشویی چند لگنه نیز در تمامی منازل کاربرد داشته و می‌توان با احتساب فضای مورد نظر، بر تعداد لگن‌های آن افزود. این نوع سینک می‌تواند فضای مورد نیاز را جهت شست‌وشوی ظروف، شستن سبزی، شستن میوه و… در اختیار شما قرار دهد.

• اگر تعداد افراد ساکن در منزل شما کم بوده، می‌توانید با استفاده از سینک ظرفشویی صفحه‌دار (صفحه زهکش) از مابقی فضا برای امورات دیگر استفاده کنید. تنها نکته حائز اهمیت برای این سینک نحوه نصب آن و عدم ایجاد فاصله بین سینک و کابینت است؛ چراکه با وقوع این اتفاق علاوه‌بر سختی حین تمیزی، امکان نفوذ آب و حشرات در میان آن قسمت نیز وجود خواهد داشت.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

اگرچه تمامی مراحل خرید تجهیزات آشپزخانه از جمله خرید کابینت، سینک و… از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما اگر حین خرید از اطلاعاتی چون انواع سینک مناسب برای کابینت‌ها برخوردار نباشید، این خرید می‌تواند نارضایتی‌ شما را به همراه داشته باشد. اگر قصد دارید تا سینک شما علاوه‌بر کیفیتی مناسب در مکانی متناسب با فضای آشپزخانه قرار بگیرد، توصیه می‌شود که با استفاده از متر تمامی قسمت‌های مورد نظر را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید تا به هیچ عنوان اختلافی رخ ندهد؛ چراکه برخی از سینک‌ها از نظر عمق لگن تفاوت دارند و همین اختلاف میان آن‌ها می‌تواند برای شما دردسرساز شود.

پس از آنکه مساحت مورد نیاز را اندازه‌گیری کرده‌اید، نوبت به انتخاب نوع سینک مد نظر می‌رسد که باید در این مرحله به نکاتی چون میزان تمکن مالی، هماهنگی با فضای آشپزخانه و منزل، رنگ و طرح آن و… توجه ویژه‌ای داشته باشید.

سخن پایانی

شاید در وهله اول گمان کنید که انتخاب سینک ظرفشویی کاری بسیار آسان است؛ در صورتی که در واقعیت امر چنین نبوده و می‌بایست حین خرید آن دقت بسیار بالایی را به خرج دهید. همان‌طور که می‌دانید امروزه کابینت‌های مختلفی تحت عنوان کابینت‌ های‌گلاس، کابینت ممبران، کابینت نئوکلاسیک، کابینت کلاسیک و… وجود دارند که برای هر کدام می‌بایست از سینکی مناسب استفاده کرد. از آنجایی که در طول روز شما باید جهت شست‌وشوی ظروف، میوه‌ها و… از سینک استفاده کنید، قطعاً میزان کیفیت و دوام آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید