کابینت زیر گاز صفحه‌ای با طراحی شیک و کاربردی

فهرست مطالب

از آنجایی که محبوبیت گاز‌های رومیزی روزبه‌روز در حال افزایش است، انتخاب کابینت مناسب و شیک برای زیر گاز صفحه‌ای دغدغه‌ای بوده که در این میان ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرد. چیدمان اصولی آشپزخانه اهمیت بسیاری داشته و در زمان خرید کابینت بهتر است به ابعاد، نوع و ویژگی‌های گاز صفحه‌ای نیز توجه نمایید تا هماهنگی لازم بین اجزاء به وجود آید. کابینت‌ها که به سبک ممبران، مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، MDF، های‌گلاس و… هستند به چیدمان و طراحی آشپزخانه جلا بخشیده و باعث لوکس‌تر شدن محیط خواهند شد؛ اما انتخاب اجاق گاز نیز تاثیر مضاعفی بر چیدمان و شیک‌تر شدن آشپزخانه خواهد داشت.

کابینت زیر گاز و ویژگی ‌های آن

کابینت زیر گاز که در زیرِ گازهای صفحه‌ای قرار می‌گیرد، قسمتی از کابینت آشپزخانه به شمار می‌رود که در انواع مختلف وجود دارد و باتوجه به سلیقه افراد خانواده و نیز نیاز اشخاص طراحی و اجرا می‌شود. این کابینت‌ها به منظور نگهداری و قرار دادن وسایل ضروری آشپزخانه نظیر انواع قابلمه، آبکش، انواع ماهی‌تابه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طراحی کابینت آشپزخانه باید دقت و توجه ویژه‌ای را به خرج داد تا هماهنگی با دیگر قسمت‌ها به حداکثر برسد.

پیش از طراحی و اجرای کابینت زیر گاز صفحه‌ای بهتر است تا انتخاب اجاق گاز را نهایی کنید. با در نظر داشتن مدل و اندازه اجاق گاز می‌توانید اقدام به خرید یا اجرای کابینت مورد نظر نمایید. معمولا اجاق گاز‌های پنج شعله طرافداران زیادی دارند و برای آشپزخانه‌های ایرانی مناسب هستند. توجه داشته باشید که اگر ابعاد کابینت و اجاق گاز با یکدیگر هماهنگ نباشند، می‌بایست یکی از آن‌ها را تعویض کرده که هم وقت‌گیر بوده و هم ممکن است ضرر مالی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

برای خرید کابینت آشپزخانه با بهترین قیمت کلیک کنید.

 

اجاق گاز صفحه ‌ای و ویژگی ‌های آن

اجاق گاز که نیاز هر خانه و خانواده‌ای بوده، در انواع برندها و سایزها موجود است. اجاق گاز صفحه‌ای یکی از انواع اجاق گازها به شمار می‌رود که معمولا عمقی برابر با 63 تا 68 سانتی‌متر و عرض 76 سانتی‌متر دارند. همچنین ارتفاع این اجاق گازها نیز به 91 سانتی‌متر می‌رسد؛ اما اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید بهتر است از اجاق کوچک‌تر با عرض 50 تا 60 سانتی‌مترو عمق 68.5 تا 63.5 سانتی‌متر استفاده نمایید و اگر آشپزخانه شما بزرگ است می‌توانید از اجاق گازی با عرض 152 سانتی متر استفاده کنید.

اجاق گازهای صفحه‌ای در انواع دو شعله، چهار شعله و پنج شعله وجود دارند. اجاق گازهای دو شعله معمولا در خوابگاه‌های دانشجویی یا کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ابعاد 50*30 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌گردند. اجاق گازهای چهار شعله که از اجاق گازهای دو شعله بزرگ‌تر هستند، در خانه‌های کوچک با آشپزخانه کوچک استفاده می‌شوند که در ابعاد 50*58 سانتی‌متر به تولید می‌رسند. همچنین اجاق گازهای پنج شعله که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند در ابعاد 50*86 سانتی‌متر تولید می‌شوند. برای اجاق گازهای صفحه‌ای کلیدهای کنترل تعبیه شده که همه آن‌ها روی صفحه قرار گرفته‌اند تا دسترسی به آن‌ها راحت باشد.

انواع کابینت زیر گاز صفحه‌ای

کابینت‌های زیر گاز صفحه‌ای از انواع متنوع با جنس‌های مختلف تشکیل شده‌اند که می‌توان یکی را باتوجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب نمود. انواع کابینت‌ها به شرح زیر هستند:

کابینت زیر گاز با دو درب

این نوع کابینت‌ها هم به‌صورت عمودی و هم افقی تولید می‌گردند که در زیر اجاق گاز قرار می‌گیرند. توجه به رنگ و جنس آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و باید با دیگر کابینت‌ها هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال اگر کابینت آشپزخانه شما MDF، ممبران، کابینت های گلاس‌، کلاسیک، مدرن، نئوکلاسیک و… است، این کابینت نیز باید از این قوانین تبعیت نماید. در این نوع کابینت‌ها شاهد قفسه‌های ریلی یا قابل تنظیم هستیم که می‌توانند به دسترسی سریع به وسایل کمک کنند. همچنین کابیت‌های دو درب مناسب قرار دادن وسایلی نظیر بشقاب‌ها، قابلمه‌ها، ماهی‌تابه و… هستند.

کابینت زیر گاز کشویی

کابیت‌های زیر گاز کشویی یکی دیگر از انواع کابیت‌ها هستند که از ۲ یا ۳ کشو تشکیل شده‌اند و به سبک مدرن طراحی در بازار وجود دارند. باتوجه به این‌که بخشی از فضای داخلی کابینت را اجاق گاز در برمی‌گیرد، پس بهتر است که از دو کشو استفاده شود تا فضای کافی برای قرار دادن دیگر لوازم آشپزی نظیر انواع قاشق، ماکارونی، رنده، قوطی‌های ادویه، انواع چاقو، برنج و… موجود باشد. این کابیت‌ها دارای ۴ کشو نیز هستند که باتوجه به نیاز خود می‌توان یکی را انتخاب نمود. باز و بسته کردن این کابیت‌ها بسیار راحت بوده و خیلی نرم کشو‌ها باز خواهند شد.

کابینت زیر گاز با کشوی عمودی در دو طرف

یکی دیگر از انواع کابینت‌های زیر گاز، کابینت کشویی عمودی در طرف بوده که یک ایده جذاب و خلاقانه برای آشپزخانه لوکس و زیبا به شمار می‌رود. از آنجایی که باز بسته کردن این کشو‌ها بسیار راحت است، معمولا وسایل دم دستی نظیر لیوان، ماگ، تنقلات و… را داخل آن قرار می‌دهند. البته می‌توان باتوجه به چیدمان و نوع کابینت آشپزخانه خود، ایده‌های دیگری را در نظر گرفت و اجرا نمود.

نکات مهم در انتخاب کابینت زیر گاز صفحه ‌ای

در انتخاب کابیت‌های زیر گار صفحه‌ای می‌بایست موارد زیر را در نظر گرفت.

• به میزان حضور خود در آشپزخانه توجه داشته باشید و متناسب با آن شرایط را فراهم نمایید. اگر مدت زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنید از اجاق گاز پنج شعله بهره ببرید تا سریع‌تر به نتیجه برسید و باتوجه به ابعاد اجاق گاز، کابینت مورد نظر را تهیه نمایید.

• اندازه دقیق اجاق گاز و کابینت را در نظر داشته باشید و متناسب با هر دوی آن‌ها برای خرید هر یک اقدام نمایید.

• به چیدمان آشپزخانه خود توجه نمایید تا بتوانید از کابینت مناسب استفاده کنید.

• اگر فضای کمی دارید می‌توانید از کابینت‌های 4 کشو بهره بگیرید تا بتوان وسایل زیادی را در آن قرار دهید.

• برای کابینت زیر اجاق گاز جنسی را در نظر بگیرید که بادوام و مقاوم باشد.

• دستگیره کابینت بهتر است خطی یا کلاسیک باشد و جنس به کار رفته در آن فلز باشد.

سخن پایانی

در زمان طراحی و اجرای کابینت زیر گاز صفحه‌ای نیاز است تا به برخی از نکات توجه نمایید تا یک چیدمان لوکس و زیبا داشته باشید. توجه به جنس و سبک کابینت‌های به کار رفته در آشپزخانه که از انواع ممبران، مدرن، های‌گلاس، کلاسیک یا نئوکلاسیک، MDF و… هستند، می‌تواند تاثیر مضاعفی در کابینت انتخابی داشته باشد. همچنین باتوجه به نیاز‌ها و سلیقه خود می‌توانید یکی از انواع کابینت‌های کشویی، کشوی عمودی در دو طرف، دو درب و… انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید