نحوه اصولی چیدمان کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

آشپزخانه که قلب هر خانه‌ای است، چیدمان اصولی کابینت در آن بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز است تا به آن توجه ویژه شود. قرار دادن درست و منظم وسایل روی کابینت و داخل آن، علاوه‌بر نظم بخشیدن به محیط، بر روحیه افراد خانه نیز تاثیر مضاعف خواهد گذاشت. کابینت‌ها در انواع مختلف نظیر کابینت ممبران، کابینت های‌گلاس، کابینت MDF و… وجود دارند که به سبک‌های کابینت نئوکلاسیک، کابینت کلاسیک و مدرن ساخته شده و اجرا می‌گردند. این کابینت‌های شکیل و لوکس نیاز به چیدمان مناسب داشته که در این صورت بر زیبایی آن‌ها افزوده خواهد شد. در زمان خرید کابینت، علاوه‌بر قیمت کابینت به شکل آشپزخانه نیز توجه نمایید تا بتوانید از یک کابینت مناسب با آشپزخانه خود بهره ببرید.

انواع کابینت آشپزخانه

هر خانه‌ای باتوجه به سلیقه افراد چیده شده و وسایل مورد نیاز خریداری می‌گردند. سبک طراحی آشپزخانه می‌تواند سبک مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک باشد که باتوجه به این موارد می‌توان از کابینت کلاسیک یا کابینت مدرن بهره برد. همچنین جنس کابینت‌ها متفاوت بوده و از MDF، های‌گلاس، تمام چوب، ممبران، HPL و… تشکیل می‌شوند؛ اما در آشپزخانه انواع کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابینت‌های زمینی یکی از انواع کابینت در آشپزخانه به شمار می‌روند که تمام قفسه‌های کشویی، کشوها، کابینت‌های قفسه‌بندی و… را شامل می‌شوند. کابینت‌های زمینی نقش مهمی در چیدمان دارند و تعیین‌کننده جای دقیق بقیه وسایل مانند یخچال، ماشینلباسشویی و… هستند.

کابینت دیواری که با پیچ و مهره به دیوار نصب می‌شوند به زیبایی آشپزخانه می‌افزایند. باتوجه به نقش مهم کابینت‌های دیواری در چیدمان و زیبایی آشپزخانه، حداکثر تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید یک چیدمان اصولی و منحصربه‌فرد داشته باشید. همچنین کابینت‌های ایستاده یکی دیگر از انواع کابینت‌های مورد نیاز آشپزخانه هستند که تاثیر مثبتی در افزایش فضا برای قرار دادن وسایل آشپزخانه دارند. در زمان چیدمان کابینت‌های ایستاده می‌توان ماکرویو و مواد غذایی خود را در این کابینت‌ها قرار داد و همچنین می‌توان وسایلی که فضا اشغال می‌کنند را در کابینت‌های ایستاده چیده تا علاوه‌بر مرتب شدن محیط، جای مشخصی را به این وسایل اختصاص داد.

چیدمان کابینت آشپزخانه و نکات آن

در زمان چیدن آشپزخانه و همچنین وسایل داخل و روی کابینت، ابتدا باید به آشپزخانه توجه شود؛ چراکه چیدن آشپزخانه پنجره‌دار، آشپزخانه کوچک، آشپزخانه بدون کابینت و… هر کدام متفاوت بوده و نکات مخصوص به خود را دارند.

• در زمان چیدمان کابینت دیواری، از وسایل سنگین و اقلام حجیم استفاده نکنید.

• برای بالا رفتن جذابیت در چیدمان کابینت دیواری می‌توان از درهای شیشه‌ای با نورپردازی خیره‌کننده استفاده کرد.

• هرکز مواد شوینده نظیر صابون و پودرهای ماشین لباسشویی و… را در کنار برنج یا دیگر اقلام قرار ندهید تا این وسایل بوی مواد شوینده را به خود نگیرند.

• بهتر است مواد غذایی را در کنار یخچال و اجاق گاز قرار دهید تا دسترسی راحتی به این اقلام داشته باشید.

• وسایل داخل کابینت آشپزخانه مرتب بچینید و آن‌ها را گروه‌بندی نمایید.

• در زمان خرید وسایل آشپزخانه، به محیط در دسترس توجه نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید.

• از قرار دادن وسایل اضافی و بدون کاربرد در کابینت بپرهیزید.

• با به کارگیری کابیت‌های ممبران، یک محیط لوکس و ویژه‌ای ایجاد خواهد شد و با قرار دادن کابینت های‌گلاس می‌توان به زیبایی و بالا رفتن جلوه و نور محیط افزود. همچنین سبک‌های مدرن، کلاسیک ، نئوکلاسیک و کابینت‌های FDF بسیار مناسب بوده که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

 

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه‌های گلاس را دارید کلیک کنید و طرح‌های امروزی و زیبای آنها را مشاهده فرمایید.

 

چیدمان داخلی کابینت آشپزخانه

چیدمان داخلی کابینت بسیار حائز اهمیت بوده و توجه به آن می‌تواند به تسریع روند زندگی و روند انجام فعالیت‌های مربوط به آشپزخانه بیفزاید. توجه داشته باشید که وسایل آشپزخانه را در جای مشخص قرار دهید و از جابه‌جایی آن‌ها بپرهیزید؛ چراکه موجب سردرگمی افراد خواهد شد. همچنین وسایل سنگین و سرویس‌های چینی خود را در طبقات پایین قرار دهید؛ اما مراقب کودکان خود باشید تا به وسایل دسترسی نداشته و آن‌ها نشکنند. بهتر است که از گیره مخصوص برای درب کابینت استفاده کنید تا نتوانند به‌راحتی درب کابینت را باز نمایند.

نکته مهمی که در خصوص چیدمان کابینت و آشپزخانه وجود دارد، قرار دادن وسایل هم‌جنس در کنار یکدیگر است. برای مثال وسایل برقی را در یک کابینت مجزا قرار داده یا وسایل پلاستیکی و ظروفی با این جنس را در یک طبقه گذاشته و… که به دسترسی سریع و آسان منجر شود. سعی کنید اقلام خوراکی و مواد غذایی را در یک قفسه بگذارید. همچنین می‌توانید از وسایل جداکننده استفاده کنید تا به کابینت خود نظم ببخشید. برای کاهش پراکندگی در قاشق، چنگال و چاقوها می‌توان از پارتیشن‌بندی استفاده نمود.

چیدمان روی کابینت آشپزخانه

چیدمان روی کابینت کاملا به سلیقه افراد بازمی‌گردد و نمی‌توان قانون کلی برای آن در نظر گرفت. برخی از افراد تمایل دارند تا روی کابینت‌ها خلوت بوده و هیچ وسیله‌ای روی آن‌ها قرار نداشته باشند و نهایتا از گل طبیعی یا مصنوعی استفاده نمایند. اما برخی دیگر علاقه‌مند هستند که وسایل آشپزی نظیر ادویه‌جات، ست دستگیره و کفگیر و…. روی کابینت قرار بگیرند تا بتوانند عمل آشپزی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

چیدمان آشپزخانه بدون کابینت

اگر خانه کوچکی دارید و آشپزخانه شما از کابینت کافی برخوردار نبوده، جای نگرانی نیست. برای برطرف ساختن این مشکل می‌توان از تکنیک‌های متفاوتی استفاده کرد. نصب قفسه به دیوارهای آشپزخانه یکی از ایده‌هایی است که می‌توانید با هزینه‌ای کم و بدون نیاز به خرید کابینت و داشتن دغدغه ذهنی از بابت قیمت کابینت‌، این قفسه‌های زیبا را تهیه نمایید. همچنین می‌توان از چرخ دستی نیز استفاده کرد که قابلیت حرکت نیز دارند و می‌توان به‌راحتی اطراف آن‌ها را تمیز نمود.

 

برای خرید کابینت آشپزخانه و دیدن جدید‌ترین مدل‌ها کلیک کنید.

 

چیدمان داخل کابینت آشپزخانه‌های کوچک

آشپزخانه کوچک یکی از معضلات خانم‌ها بوده که نگران نبود جای کافی برای وسایل خود هستند. کشو در آشپزخانه بهترین مکان است که می‌توان از آن نهایت استفاده را برد. با قرار دادن وسایل و خرده‌ریزها در کشو، از نامنظمی کاسته خواهد شد. همچنین نظم‌دهنده نیز می‌تواند تاثیر مضاعفی در چیدمان داخلی کابینت‌ها داشته باشد. جزیره متحرک انتخاب عاقلانه و مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک به حساب می‌آید که می‌توان از آن برای چیدن وسایل استفاده نمود و همچنین برخی از وسایل را روی این جزیره قرار داد.

سخن پایانی

در زمان خرید کابینت به سبک مورد نظر خود توجه داشته باشید که قصد دارید از سبک مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک، کابینت ممبران، کابینت های‌گلاس و… بهره بگیرید و باتوجه به این موضوع، اقدام به خرید وسایل و تجهیزات آشپزخانه نمایید. در زمان خرید اقلام آشپزخانه به محیط در دسترس توجه نموده و با در نظر گرفتن این موضوع اقدام فرمایید. از وسایل اضافی در چیدمان کابینت دوری نمایید و سعی کنید مواد شوینده را در کنار مواد خوراکی قرار ندهید. نکات مهمی در زمان خرید کابینت و همچنین چیدمان آن وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت کابینت، جنس کابینت و… اشاره کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید