نحوه رگلاژ کشو کابینت

فهرست مطالب

از آنجایی که انواع کابینت از جمله کابینت های گلاس، کابینت ممبران و… نقش حائز اهمیتی در فضای آشپزخانه دارند، می‌بایست نسبت به مراقبت و تعمیر آن‌ها کوشا بود تا بتوان از آن‌ها به مدت طولانی استفاده کرد. یکی از اقداماتی که می‌تواند کمک شایانی به افزایش دوام کابینت برساند، رگلاژ کشو‌های کابینت است؛ چرا که گاهی کشو‌ها پس از گذشت مدتی نسبتاً طولانی به علت استفاده زیاد دچار مشکل و ساییدگی شوند.

اهمیت وجود کشو کابینت

بر اساس نظر تمامی افراد خانه دار یکی از مهم‌ترین ارکان آشپزخانه، کابینت‌ها هستند؛ چرا که می‌توانند به خوبی نظم و سازماندهی تجهیزات آشپزخانه را انجام دهند. همانطور که می‌دانید هر چه تعدد کابینت‌ها بیشتر باشد و به صورت اصولی در کنار هم قرار داشته باشند، می‌توان به خوبی از آن‌ها استفاده کرد و وسایل بیشتری را درون آن‌ها قرار داد. امروزه به دلیل پیشرفت در حوزه کابینت‌سازی و وجود انواع مختلفی از کابینت‌ها از جمله کابینت کلاسیک، کابینت مدرن، کابینت های گلاس و… می‌توان گفت تمامی آشپزخانه‌ها حتی آشپزخانه‌های کوچک نیز می‌توانند انواع و اقسام کابینت و کشو‌هایی با اندازه متفاوت را داشته باشند.

شاید تصور این امر برای شما دور از واقعیت باشد اما جالب است بدانید برای تمامی تجهیزات آشپزخانه می‌توان کشوی جداگانه داشت تا تمامی آن‌ها در بخش مرتبط با خود قرار گرفته و از ایجاد شلوغی و هرج و مرج جلوگیری شود. در زمان‌های قدیم افراد فعال در حوزه کابینت‌سازی اغلب از ۳ یا ۴ کشو برای کابینت استفاده می‌کردند که امروزه این روش برکنار شده و شما می‌توانید در آشپزخانه خود کشو‌هایی پهن و عریض با ارتفاع بسیار زیاد داشته باشید.

انواع کشو کابینت

از آنجا که کاربرد کابینت در فضای آشپزخانه بسیار وسیع است، باید نسبت به انتخاب کشو‌های آن دقت بیشتری به خرج داد تا بتوان بهترین استفاده را از آن‌ها به عمل آورد. برای مثال قطعاً بسیاری از بانوان خانه دار به دنبال محلی برای قرارگیری سیب زمینی و پیاز هستند که با استفاده از کشو‌های مخصوص آن‌ها می‌توان این دغدغه را برطرف کرد؛ چرا که شما می‌توانید به علت ارتفاع زیاد کشو‌ها و وجود سبد‌های مختلف مواد غذایی مختلف از جمله سیب زمینی، پیاز یا… را در آن قرار دهید.

همانطور که می‌دانید امروزه به علت وسعت کم آشپزخانه‌ها امکان قراردهی سینی مخصوص برش یا نظافت گوشت و سبزی وجود ندارد. پس از بررسی و ساخت تجهیزات متناسب برای انجام این کار توسط فعالان این صنعت، شما می‌توانید از کشوی مخصوص به صورت بسیار آسان و در دسترس استفاده کنید؛ چرا که این کشوها‌ ایستاده هستند و می‌توانید پس از اتمام کار خود آن را در محفظه تعبیه شده قرار دهید. حتی شما می‌توانید برای نگهداری ادویه‌های خود نیز کشویی در کابینت تعبیه کنید که امکان دسترسی به آن امکان‌پذیر باشد، چرا که بسیاری از افراد به دلیل استفاده از تجهیزاتی چون بانکه‌های ادویه یا ارگانایزر‌های مخصوص دچار کمبود جا می‌شوند و قراردهی این کشوها می‌تواند به آن‌ها کمک ویژه‌ای برساند.

قطعاً به علت پیشرفت در حوزه کابینت‌سازی می‌توان کابینت‌های متعددی چون کابینت ام دی اف، کابینت ممبران و… را حین خرید کابینت ملاحظه کرد. از آنجایی که قیمت کابینت امروزه روندی صعودی دارد شما باید حین خرید نسبت به نکاتی چون رطوبت محیط، میزان دسترسی و… آگاه باشید تا کمترین ایراد برای کابینت و کشو‌های آن رخ دهد. در اکثر مواقع کابینت‌های زیر سینک ظرفشویی تحت نفوذ آب قرار می‌گیرند که نمی‌توان از کشو‌های موجود در آن قسمت استفاده کرد.

چنانچه شما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید از کشو‌های U شکل در این بخش استفاده کنید؛ چرا که با قرار دادن این کشوها، فضای مناسبی برای قرارگیری وسایل مربوط به ظرفشویی از جمله اسکاچ، سیم ظرفشویی، سبد، لگن، دستکش ظرف‌شویی، مواد شوینده چون شیشه‌شور و وایتکس، دستمال‌ها و… مهیا می‌شود.

 

برای مشاهده گالری عکس کابینت ام دی اف کلیک فرمایید.

 

نحوه رگلاژ کشو کابینت

در زمان‌های قدیم به علت عدم پیشرفت و گسترش علم در حوزه کابینت‌سازی در اکثر مواقع برای حرکت دادن کشو‌های کابینت از شیار‌های ایجاد شده روی بدنه کشو و زهواره چوبی استفاده می‌کردند. از آنجایی که با گذر زمان نیاز افراد تغییر می‌کند قطعاً نیاز به مجهز کردن تجهیزات کشو کابینت نیز در اولویت است و به همین علت سازندگان کابینت‌ها انواع و اقسام ریل‌های تاندم، فایر، ساچمه‌ای یا تلسکوپی و لگرا را رواج داده‌اند. رگلاژ برای تمامی کشو‌های کابینت ممبران، کابینت نئوکلاسیک، کابینت مدرن و… مناسب بوده و می‌توان پس از مشاهده مشکلاتی چون عدم باز و بسته شدن آسان، ایجاد صدای ناهنجار، عدم روان بودن کشو‌ها و… نسبت به انجام آن اقدام کرد.

بسیاری از تعمیرکاران برای انجام این کار ابتدا از باز کردن پیچ‌های دو طرف ریل شروع کرده و ریل را جدا می‌کنند. در بسیاری از مواقع ممکن است حین نصب کشو کابینت چسب‌هایی به اطراف نفوذ کرده باشد که می‌توان با استفاده از سمباده و پیچ گوشتی آن را از بین برد. برای عده دیگری از افراد به دلیل عدم انتخاب کشویی با وزن مناسب، ممکن است کشوی کابینت، خود به خود باز شود؛ که شما می‌توانید با توجه به اقلام موجود در آن کشو وزن مناسبی برای آن انتخاب کنید تا این مشکل رفع شود.

همچنین در بسیاری از مواقع ممکن است به دلیل عدم جا انداختن مناسب هنگر‌ها باز و بسته شدن کشوی کابینت با مشکل مواجه شود. اگر می‌خواهید نسبت به حل این مشکل اقدام کنید می‌بایست کشو را تا انتها خارج کرده و هنگر‌های قرار گرفته شده در سمت راست و چپ آن، همانند روز اول در مکان مناسب خود قرار دهید. لازم به ذکر است حتماً توجه داشته باشید که در وهله اول زبانه ریل در موقعیت مناسب خود قرار گیرد تا کشوی کابینت به درستی رگلاژ شود.

خبر آنلاین با تخفیف ویژه کابینت خود را متمایز کرده است، همین حالا به این وب‌سایت مراجعه کنید.

سخن پایانی

تمامی افراد، آشپزخانه را قلب و روح یک خانه دانسته و برای افزایش طول عمر تجهیزات آن هر اقدامی که لازم باشد، انجام می‌دهند. از آنجایی که کابینت‌ها یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد در آشپزخانه هستند، باید نسبت به سلامت و رفع ایرادات تمامی بخش‌های آن از جمله بدنه، کشو‌ها و فضای داخلی کوشا بود. اکثر مواقع کشو‌های کابینت به علت استفاده مکرر ممکن است کند شوند یا به خوبی باز و بسته نگردند که شما می‌توانید برای جبران این اتفاق، از رگلاژ کشو کابینت استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید