طراحی u شکل چیدمانی مناسب برای آشپزخانه

طراحی u شکل چیدمانی مناسب برای آشپزخانه

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه که تمامی طراحان داخلی ‌ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای برای آن استفاده می‌کنند، آشپزخانه است. اگر حین خرید اجزای آشپزخانه از جمله خرید کابینت دقت بسیار زیادی را به خرج دهید خواهید فهمید که نحوه طراحی فضای آشپزخانه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند نقش بسزایی در جایگذاری انواع و اقسام کابینت‌ها از جمله کابینت های گلاس، کابینت ممبران و… داشته باشد. یکی از انواع طراحی برای فضای داخلی آشپزخانه نیز آشپزخانه یو شکل بوده که امروزه یکی از مدرن‌ترین و خلاقانه‌ترین نوع طراحی به حساب می‌آید.

چرا باید آشپزخانه U شکل را انتخاب کنیم؟ مزایا و معایب آن!

اگر چه سبک آشپزخانه U شکل می‌تواند بسیار کاربردی باشد، اما بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت آن تمایلی به به‌کار گرفتن از آن در فضای آشپزخانه ندارند.

چرا باید آشپزخانه U شکل را انتخاب کنیم؟ مزایا و معایب آن!

مزایا آشپزخانه U شکل

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط طراحان داخلی می‌توان گفت آشپزخانه U شکل در مقایسه با انواع فضای آشپزخانه همچون آشپزخانه صاف یا آشپزخانه S شکل، می‌تواند فضای بسیار زیادی را در اختیار ما قرار دهد. اگر کمی در این حیطه فعالیت داشته باشید یا از آگاهی نسبی برخوردار باشید، خواهید فهمید که‌ این سبک طراحی قانون مثلث طلایی آشپزخانه را رعایت کرده و می‌تواند در فاصله میان جزئیات آشپزخانه اعم از انواع کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، استاندارد موجود را رعایت کند.

تفاوتی ندارد که کابینت شما کابینت ‌های گلاس باشد یا کابینت ام دی اف، در هر صورت باید فاصله میان آن‌ها و سایر تجهیزات آشپزخانه را به درستی در نظر بگیرید تا علاوه بر کاربردی آسان، نکات ایمنی نیز رعایت شود. جالب است بدانید در آشپزخانه‌های یو شکل به دلیل ایجاد تناسب میان اجزای آشپزخانه به طور حتم سینک ظرفشویی در نزدیکی پنجره قرار داشته و می‌تواند شما را حین انجام امور با نمایی زیبا و دل‌انگیز روبه‌رو کند. در واقع این امر برای سایر سبک‌های طراحی آشپزخانه دشوار بوده و تنها می‌توان در این سبک آن را پیاده‌سازی کرد.

اگر قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را داشته باشید حتماً با هشدار فروشنده تحت عنوان عدم انتخاب رنگ‌های تیره مواجه می‌شوید! شاید در نگاه اول این امر شما را دلزده کند؛ اما خواهید دید که این انتخاب چه تأثیر حائز اهمیتی در طراحی آشپزخانه خواهد داشت. می‌توان گفت این امر حین طراحی فضای آشپزخانه نیز صدق کرده و دارای یک تفاوت بزرگ است؛ که آن تفاوت مربوط به عدم محدودیت انتخاب بازه رنگی خواهد بود. باید بدانید آشپزخانه‌های U شکل به دلیل طراحی منحصربه‌فرد خود دارای هر رنگی که باشند، نه تنها فضا را کوچک نکرده بلکه می‌توانند تمیزی، ظرافت و بزرگی را نمایان کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم این سبک را می‌توان استفاده حداکثری آن از فضا در نظر گرفت؛ چرا که شما می‌توانید تنها با استفاده از ۳ دیوار، محیطی وسیع و خوش ساخت را طراحی کنید. با توجه به آنکه در این سبک فقط ۳ دیوار آشپزخانه اشغال می‌شود، این امکان برای شما وجود دارد تا به راحتی بخش‌های بزرگ و مهمی چون یخچال، گاز و سینک را در مجاورت یکدیگر قرار دهید. اگر چه یکی از عناصر اساسی در آشپزخانه‌ها می‌تواند میز غذاخوری محسوب شود؛ اما عده زیادی از افراد به دلیل کمبود جا از آن استفاده نمی‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، می‌توانید به آسانی از یک بخش کابینت زمینی یا جزیره، به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید.

 

اگر قصد خرید کابینت نئوکلاسیک را دارید کلیک کنید و انواع این کابینت را مشاهده فرمایید.

 

معایب آشپزخانه U شکل

معایب استفاده از این سبک بسیار اندک است؛ اما می‌بایست به تمامی آن‌ها واقف شوید تا بتوانید انتخابی مطلوب در هنگام خرید کابینت و دیگر لوازم داشته باشید. برای مثال عده‌ای از افراد ممکن است در آشپزخانه کوچک به دلیل کمبود فضا میان اجزای آشپزخانه، احساس تنگی و عدم راحتی داشته باشند. اگر چه این موضوع کاملاً غیر ارادی بوده اما شما می‌توانید با نظافت همیشگی فضا و جلوگیری از آشفتگی و ازدحام، این احساس را از بین ببرید؛ چرا که ممکن است در برخی زمان‌ها آشپزخانه دچار حجم زیادی از شلوغی شده و تمرکزتان را برای کار از بین ببرد.

ابعاد متناسب وسایل آشپزخانه برای آشپزخانه U شکل

یکی از نکاتی که سبب می‌شود برای اقداماتی چون نصب کابینت مدرن، نصب سینک ظرفشویی و حتی طراحی سبک آشپزخانه از فردی حاذق و با تجربه در این امور کمک بگیرید، ابعاد متناسب با فضای در دسترس است. در واقع یکی از مهم‌ترین نکات که باید حین طراحی فضای آشپزخانه و خرید کالا‌های آن توجه شود، گردش کار شما بوده که می‌تواند تأثیر بسزایی در راندمان کاری‌تان داشته باشد. همانطور که پیش‌تر بیان شد اگر از قاعده مثلث طلایی در فضای آشپزخانه‌ها استفاده شود، علاوه بر صرفه‌جویی در فضا می‌توان تمامی جزئیات از جمله لباس شویی، سینک ظرفشویی، گاز و… را به آسانی در آشپزخانه جای داد. تابش نور طبیعی به فضای داخلی خانه علاوه بر تقویت روحیه می‌تواند نمای آشپزخانه را بسیار مزین کند.

 

کابینت مدرن دارای انواع متفاوتی می‌باشد برای دیدن این نمونه‌ها کلیک کنید.

 

جالب است بدانید حتی آشپرخانه‌های U شکل نیز دارای انواع متعددی بوده که شما می‌توانید پس از در نظر گرفتن جزئیات آشپزخانه خود، با هم‌فکری طراحان داخلیف گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. شاید در نگاه اول میزان محبوبیت و علاقه افراد به این سبک طراحی برای شما جای سؤال بوده باشد که پس از آگاهی نسبت به چنین مزایایی می‌توانید علت این شهرت را بیابید. یو شکل بودن آشپزخانه می‌تواند بر قیمت کابینت تاثیرگذار باشد؛ زیرا ابعاد و طرح را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انواع طراحی‌های آشپزخانه U شکل عبارتند از:

 آشپزخانه یو شکل کوچک

 آشپزخانه یو شکل متوسط

 آشپزخانه یو شکل بزرگ

 آشپزخانه یو شکل مدولار

 آشپزخانه یو شکل شبه جزیره‌ای

 آشپزخانه یو شکل جزیره‌ای

 آشپزخانه یو شکل اپن

 آشپزخانه یو شکل قرمز، خاکستری و سفید

 آشپزخانه یو شکل سبک مزرعه

انواع آشپزخانه U شکل

سخن پایانی

یکی از مدرن‌ترین سبک‌های طراحی آشپزخانه، آشپزخانه یو شکل بوده که امروزه توانسته نظر مثبت افراد بسیار زیادی را جلب نماید. از آنجا که ممکن است عده‌ای از افراد دارای آشپزخانه‌ای بزرگ و وسیع نباشند، می‌توان با استفاده از این سبک و قرار دهی انواع و اقسام کابینت ام دی اف، کابینت نئوکلاسیک، کابینت ممبران و… در آن به بهترین شکل از فضای موجود استفاده کرد. اگر چه اغلب این پلان در فضا‌های بزرگ کاربرد بهتری دارد؛ اما شما می‌توانید در آشپزخانه‌های کوچک نیز به همراه سایر تجهیزات از این شکل استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید