آشپزخانه ‌ای مرتب با نظم دهنده‌ های کابینت

فهرست مطالب

از آنجایی که آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است، می‌بایست نظم و هماهنگی در این محیط به‌طور کامل برقرار باشد. در دسترس بودن وسایل یکی از نکات مهم در آشپزی به شمار می‌رود که این روند را تسریع می‌بخشد. نظم‌دهنده‌های کابینت یکی از وسایل کاربردی هستند که علاوه‌بر مرتب شدن کابینت، از هرج‌ومرج می‌کاهند. وسایلی چون قاشق، چنگال، نمکدان، کاسه‌ها، شیشه حبوباب و… نیاز به نظم‌دهنده دارند که می‌توان باتوجه به ابعاد کابینت مورد نظر، اقدام به خرید آن‌ها کرد. نظم‌دهنده‌ها با انواع مختلف و جنس‌های متفاوت در بازار موجود هستند که باتوجه به نوع کابینت خود که می‌توانند کابینت ممبران، کابینت کلاسیک، نئوکلاسیک، های‌گلاس، FDF، مدرن و… باشند، اقدام به خرید نظم‌دهنده نمایید. همچنین می‌توان در زمان خرید کابینت و با اطلاع از قیمت کابینت‌ها، از نظم‌دهنده نیز استقبال کرد و مطابق جنس و سلیقه خود، آن‌ها را تهیه نمود.

 

کابینت آشپزخانه کلاسیک از کابینت‌های پرطرفدار می‌باشد.

 

نظم دهنده کابینت چیست؟

نظم‌دهنده که به منظور جدا نمودن وسایل از یکدیگر جهت مرتب‌تر شدن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد، در انواع مختلف وجود دارد. در زمان خرید باید به برخی از نکات مهم از جمله جنس نظم‌دهنده، ابعاد و اندازه آن، اندازه مناسب و متناسب با کابینت و… توجه شود. باتوجه به طراحی نظم‌دهنده، می‌توان از آن‌ها برای بسیاری از وسایل استفاده نمود؛ اما همیشه این امر صادق نبوده و لازم است بدانید که دقیقا قصد دارید تا چه وسیله‌ای را در نظم‌دهنده مورد نظر قرار دهید‌؛ چراکه ممکن است با تهیه یک نظم‌دهنده با مشکل مواجه شده و نتوانید وسایل مورد نظر خود را در آن بگذارید.

بهترین جنس نظم دهنده کابینت

نظم‌دهنده‌ها که در انواع مختلف و با جنس‌های متفاوت تولید می‌شوند، دارای کیفیت‌های مختلفی هستند. در ابتدا باید به سبک و نوع کابینت خود توجه نمایید تا بتوانید یک نظم‌دهنده مناسب با آن را برگزینید. همچنین نظم‌دهنده‌ها در جنس‌های چوب، استیل، پلاستیک و… تولید می‌شوند که نظم‌دهنده با جنس استیل دارای مقاومت بالاتری نسبت به دیگر جنس‌ها نظیر پلاستیک و چوب است. نظم‌دهنده استیل با داشتن مقاومت بالا و همچنین مقاومت در برابر رطوبت، گزینه‌ای مناسب برای استفاده طولانی‌ مدت خواهد بود. توجه داشته باشید که مدل‌های چوبی در عین حال که بسیار زیبا و لوکس هستند؛ اما با مشکلاتی نظیر خوردگی و پوسیدگی در طولانی مدت، همراه بوده و تغییر رنگ خواهند داد.

نکات مهم قبل از خرید نظم دهنده

قبل از خرید نظم‌دهنده بهتر است به برخی از نکات مهم توجه نمایید تا بتوانید یک خرید ایده‌آل و مناسب داشته باشید. این نکات به شرح ذیل هستند:

وزن

از آنجایی که کابینت‌های دیواری از مقاومت کمی برخوردار هستند و با پیچ ‌و ‌مهره نصب شده‌اند، علاوه‌بر ظروف مورد نظر که قرار است در کابینت قرار بگیرند، نظم‌دهنده‌ها نیز بر این وزن می‌افزایند. پس بهتر است از نظم‌دهنده با حداقل وزن ممکن استفاده نمایید تا از این بابت با مشکلی مواجه نگردید (حداکثر وزن نظم‌دهنده می‌بایست ۹۰۰ گرم باشد).

نصب ‌شونده یا پایه‌دار؟

نظم‌دهنده‌ها از دو نوع پایه‌دار و نصب شونده تشکیل شده‌اند. نظم‌دهنده‌های پایه‌دار به‌راحتی قابل استفاده بوده و دارای پایه‌هایی برای ایستادن هستند؛ اما برای نظم‌دهنده‌های نصب ‌شونده باید از پیچ‌ و مهره استفاده کرد تا بتوان آن‌ها را در درون کابین نصب کرد و مورد استفاده قرار داد. در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که نظم‌دهنده مورد نظر برای کدام قسمت و با کدام ویژگی مناسب است.

تعداد طبقات

قبل از خرید نظم‌دهنده حتما به اندازه کابینت خود چه از نظر طول و چه از نشر عرض توجه نمایید؛ چراکه نظم‌دهنده‌ها در طبقات مختلف وجود دارند که ممکن است با طول یا عرض کابینت شما همخوانی نداشته باشند. همچنین برخی از آن‌ها با محفظه‌های خود می‌توانند کابینت شما را از نظر ابعاد تحت تاثیر قرار دهند.

 

برای خرید کابینت آشپزخانه و مشاهده مدل‌های جدید کلیک کنید.

 

قیمت

قیمت یکی از فاکتورهای مهم به شمار می‌رود که باید آن را در نظر داشت. همچنین کیفیت، جنس، تعداد طبقات و… بر کیفیت نظم‌دهنده‌ها تاثیر گذاشته و سبب تغییر در قیمت آن‌ها می‌شوند.

معرفی انواع مدل ‌ها

نظم‌دهنده‌ها دارای انواع مختلفی هستند که باتوجه به نوع، برای هر محصول غذایی یا هر وسیله‌ای در آشپزخانه کاربرد دارند. این نظم‌دهنده‌ها شامل مدل‌های مختلف زیر می‌شوند.

• ظروف شیشه‌ای نگهداری از انواع مواد خوراکی که می‌توان برای قرار دادن ماکارونی، حبوبات، تنقلات و… از آن‌ها استفاده کرد که درب‌های آن‌ها ضدآب بوده و هوا به داخلشان نفوذ نخواهد کرد.

• جا ادویه‌ای: جا ادویه‌ای از نوع معمولی و مغناطیسی بوده که می‌توان بسته به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را تهیه کرد. جا ادویه‌های مغناطیسی با مشکل دفع یکدیگر روبه‌رو هستند که نیاز است با فاصله در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

• رک مغناطیسی: رک مغناطیسی به منظور نظم‌ بخشیدن به چاقوها مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان به‌راحتی چاقوهای موجود را به آن چسباند.

• ظرف نان استیلی: ظرف نان استیلی که ضدزنگ بوده جهت نگهداری نان، کلوچه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد که با ظاهر زیبای خود علاوه‌بر مرتب شدن محیط، نان نیز از خشک شدن دور خواهد ماند.

• ظروف نگهداری غذا: این ظروف در تعداد متفاوت وجود دارند که ۶ پارچه، ۱۲ پارچه و… هستند. ظروف نگهدارنده غذا بسیار بادوام هستند و از ورود هرگونه آلودگی و میکروب جلوگیری می‌کنند. این ظروف در برابر دمای ماکروویو نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

انواع دیگر نظم‌دهنده‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

• قفسه چای کیسه‌ای

• قفسه آبچکان ظرف

• نظم‌‌دهنده ماهیتابه‌ها

• نظم‌دهنده سینی‌ها و تخته ساطور

• سبد زیر قفسه

• نگهدارنده دیواری کیسه‌ نایلون

• ظروف نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر

• جاقاشقی با جنس بامبو

• رک دیواری نگهدارنده قابلمه

• رک نگهدارنده قوطی کنسرو و نوشیدنی

• قلاب نگهدارنده لیوان

• استند چوبی بشقاب

• سبد آویز نظم‌دهنده دیواری

• نظم‌دهنده زیر سینک

• شلف کشویی

• راف و استند فلزی

• نظم‌دهنده دستمال و دستگیره

سخن پایانی

نظم‌دهنده‌ها که در جنس‌های‌ استیل، چوب و پلاستیک تولید می‌شوند از تنوع بالایی برخوردار هستند. برای خرید نظم‌دهنده‌های کابینت بهتر است که در ابتدا از نکات مهم و ضروری نظیر وزن، تعداد طبقات، جنس، قیمت و… آگاه بوده و مطابق با دیزاین و نوع کابینت خود که ممکن است از جنس کابینت مدرن، کلاسیک، ممبران، نئو کلاسیک، های‌گلاس و… باشند، آن‌ها را تهیه نمایید. همچنین قبل از خرید بهتر است ابعاد و اندازه کابینت‌های خود را در نظر داشته باشید تا در زمان خرید نظم‌دهنده با مشکلی مواجه نشوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جنس و نوع کابینت
شروع قیمت از (ریال)
کابینت ملامینه
42,000,000
کابینت های گلاس ایرانی
48,000,000
کابینت‌های گلاس ترک
61,000,000
کابینت ورق ایزوفام
48,000,000
کابینت ممبران
69,000,000
کابینت نئوکلاسیک
79,000,000
کابینت رنگ پلی یورتان
110,000,000
کابینت روکش چوب
66,000,000
کابینت ورق فرامید
58,000,000
کابینت ورق تیسان
46,000,000
برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش همین الان تماس بگیرید